Meta Title ve Description Nasıl Olmalıdır

Meta Title ve Description Nasıl Olmalıdır

No Comments

İçindekiler

İster kurumsal bir firmanın web sitesini yönetiyor olun, isterseniz de hobi amaçlı açmış olduğunuz bir sitenin sahibi olun, hiç fark etmez. Meta Title (başlık) ve Description (açıklama) Nasıl Olmalıdır detaylıca inceledik. SEO, internetteki sıralamanız açısından hayati öneme sahiptir. Kullanıcılara daha kaliteli ve alakalı içerik sunmak isteyen arama motorları, siteleri ve içerikleri de belli bir sıralamaya sokar. Eğer sitenize daha çok trafik çekmek istiyorsanız, sayfalarınız arama motoru optimizasyonlu olmak zorundadır. Bunun için de SEO’nun belli kriterlerini yerine getirmelisiniz. Bunlardan biri olan meta etiket nedir konusu en önemlilerinden biridir.

Meta Title ve Description Nasıl Olmalıdır

Meta Title (Başlık) ve Description (Açıklama) Ne Demek?

Meta açıklamalar ve başlık etiketleri mucizevi bir şekilde sizi arama motorları sonuçlarında ilk sayfaya ve ilk sıraya taşımaz. Ancak tıklanma oranlarını ciddi bir şekilde artırılabilir ve okuyucuları rakip siteleriniz yerine sizin sitenize yönlendirebilir. Yine de meta etiket ve başlık etiketleri arama motorunu nasıl etkiler bilinmediği için bu konu site sahipleri tarafından sıklıkla ihmal edilmektedir. Açıklama ve başlık etiketi arama motorları sonuçlarında kişilere sayfanın neyle ilgili olduğunu gösterir. Dolayısıyla arama yapan kişi aradığı şeyle sayfanızın ne kadar ilişkili olduğunu görme şansına sahip olur. Bu özellik doğru bir şekilde kullanıldığında bir nevi reklam görevi de görebilir.

Meta açıklama ve başlık etiketi aslında bir web sitesi sayfasının başlığında bulunan HTML kodu parçaları olarak tanımlanabilir. Arama motoru bu parçalar sayesinde sayfa içeriğini daha doğru bir şekilde anlayabilir. Başlık etiketi ve meta açıklaması sayfanın arama motoru sonuçlarında nasıl göründüğünü etkiler. İlgi çekici ve doğru meta etiket oluşturma yolu ile web sitenizin trafiğini kısa sürede artırabilirsiniz.

Bir sayfadaki içeriği özetlemek adına genelde başlık etiketi kullanılır. Kullanılan bu etiket arama motoru sonuç sayfaları ile tarayıcılar ve harici sitelerde görünür. Arama motorlarının beklentilerini karşılamak istiyorsanız başlık etiketlerinin anahtar kelime içermesine dikkat etmelisiniz. Eğer başlığınız içerikle ilişkili değilse Google sizin oluşturduğunuzdan daha farklı bir başlık göstermeyi de tercih edebilir. Daha fazla tıklanma istiyorsanız SEO title nasıl olmalı inceleyerek özlü, doğru ve ilgi çekici bir başlığın nasıl yazıldığını öğrenmeniz gerekir. Meta açıklama ise web sitesindeki sayfalarda yer alan içeriklerin kısa bir özeti niteliğindedir. Başlık etiketi içeriği ifade etmek için kısa kalırken, meta açıklama daha fazla alan ile okuyuculara bilgi sunar.

Kaç Karakter Olmalı?

SEO açısından web sayfalarınızın sıralamasını ve puanını yükseltmek istiyorsanız karakter sayısı da önemli bir konudur. İstediğiniz uzunlukta meta title (başlık) ve description (açıklama) yazabilecek olsanız da arama motorlarının algoritmalarına hitap etmeyi hedeflemelisiniz. Aslında bu iki alan için herhangi bir keskin kural da bulunmamaktadır. Ancak genel eğilime ve teknolojiye göre ortalama uzunluklar belirlenmektedir. Meta title (başlık ) için en ideal uzunluk 50 – 60 karakter arasındadır. 60 karakteri geçmek Google tarafından olumsuz olarak değerlendirilir. Bu yüzden de 60 karakterle sınırlı kalmaya dikkat etmelisiniz. Description ( açıklama) için ise 50 – 160 karakter arası kabul edilebilir. 160 karakteri geçmemeye dikkat ederek 140 – 160 kelime arasına bağlı kalabilirsiniz.

site başlık ve açıklama örnekleri

Meta Title ve Description Nasıl Yazılır?

Birkaç ipucuna dikkat ederek ve meta etiket örneği inceleyerek meta title ve description yazmayı kolayca öğrenebilirsiniz. Eğer sayfanız ya da içeriğiniz özel teklifler içeriyorsa, bunları meta veriye dahil etmelisiniz. Özellikle de zaman sınırı bulunan özel teklifler varsa, okuyucu bunları okuduğunda kendisini harekete geçmek zorunda hissedecektir. Böyle dönüşüm çok daha kolay olabilir. Açıklamalarda duygusal ve psikolojik tetikleyiciler kullanmak da yine harekete geçirici etkiye sahiptir. ‘’Biz’’ dili yerine ‘’siz’’ diline odaklanarak okuyucunun ne bekleyebileceğine dair mesajlar vermeye çalışın.

Eğer title nasıl yazılır diye merak ediyorsanız, yine bazı unsurlara dikkat ederek arama motorlarının takdirini kazanacak başlıklar yazabilirsiniz. Yazacağınız başlık sayfadaki içerikle doğrudan alakalı olmalıdır. İçeriğin en önemli anahtar kelimesi ya da kelimeleri, dikkat çekecek şekilde başlığın başında yer almalıdır. Ancak bunu yaparken sadece anahtar kelimeyi geçirmek için anlamsız başlıklar da kullanmamaya çalışın. Her sayfa için aynı başlığı kullanmak gibi bir hataya düşmeyin. Sonuçta her sayfanın içeriği ve amacı farklı, bu yüzden başlıkları da ayrı olmalıdır. Marka adı başlık etiketinin sonunda kullanılabilir. 60 karakterden fazla bir başlık ekrana sığmayacağı için kesilir ve üç nokta ile gösterilir. Bu yüzden karakter sınırına bağlı kalın. Ziyaretçiler öncelikle başlık etiketine baktıkları için ürün ve hizmetleriniz konusunda ikna edici ve etkileyici olun.

Meta Etiketleri ve URL Uyumu Nasıl Olmalıdır?

Meta etiketleri ve URL uyumu için doğru anahtar kelime seçimi önemlidir. Aslında SEO’nun oldukça büyük bir kısmını anahtar kelime oluşturmaktadır. Seçeceğiniz hedef kelimeniz içerikle doğrudan alakalı olmak zorunda olduğu için seçim yaparken ayrıca dikkat etmelisiniz. Hizmet verdiğiniz sektöre ve içeriğinize göre anahtar kelime ve site title nasıl olmalı konuları üzerine biraz düşünmelisiniz. Bunun için de öncelikle anahtar kelime araştırması ve analizi yapmak iyi bir fikir olacaktır.

Doğru anahtar kelime bulunduğunda, bu kelime ya da kelime öbeği hem meta etiketi hem de URL’de yer almalıdır. Böylece arama motorlarında herhangi bir konu için araştırma yapan kişiler sizin sayfanıza denk geldiklerinde tıklayıp tıklamamaya karar verebilirler. Meta etiketleri ve URL uyumu aslında kişilerin alakalı içerikleri fark edebilmesi açısından gereklidir.

Site İÇİ SEO ile ilgili teknik hizmetler almak için bu linki tıklayabilirsiniz.

About us and this blog

We are a digital marketing company with a focus on helping our customers achieve great results across several key areas.

Request a free quote

We offer professional SEO services that help websites increase their organic search score drastically in order to compete for the highest rankings even when it comes to highly competitive keywords.

Subscribe to our newsletter!

More from our blog

See all posts
No Comments

Leave a Comment

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu