Artık tüm kurumsal firmalar işlemlerini aynı zamanda internet üzerinden de yürütmektedir. Bu yüzden online hizmet kalitesinin de artması için birtakım çalışmalar yapmak gerekir. Marka bilinirliğinin artması, sitenin daha fark edilebilir olması için öncelikle arama motorlarında sıralamanın iyi olması gerekmektedir. Araştırma yapan kişilerin bilgiye anında ve pratik bir şekilde ulaşmak istediği göz önünde bulundurulursa daima ilk sayfada olmak hedeflenmelidir. Bunun için de düzenli olarak SEO analiz çalışması yapılmalıdır. Böylece içeriklerle ilgili geliştirilmesi gereken yönler daha rahat görülebilir; başarılı çalışmalar ve stratejiler kendini belli edebilir. Elbette bunun için uygun site analizi araçlarının kullanılması önemlidir.

En İyi SEO Analiz Araçları (Ahrefs, Semrush)

Web sitenizin sıralamasını yükseltmek ve sayfalarınızı Google’da ilk arama sayfasına taşımak kolay değildir. Ancak etkili bir site içi analiz çalışması yürüterek bunu başarabilirsiniz. Eğer bu konuda henüz yeniyseniz profesyonel uzmanlardan da yardım alabilirsiniz. Hatta bu kişiler güncellemeleri bizzat takip ettikleri ve sitenizi nasıl geliştireceklerini bildikleri için çok daha iyi olacaktır. Google SEO analiz aracı olarak kullanabileceğiniz çok sayıda ücretli / ücretsiz / yerli / yabancı araç mevcut. Bunlar arasından sitenizin yapısına ve hedeflerinize en uygun olan bir tanesini seçebilirsiniz.

Ahrefs

Google kaçıncı sıradayım diye merak edip analiz aracı kullanan hemen herkesin aklına ilk olarak Ahrefs gelmektedir. Site Audit özelliği üst düzey site analiz çalışması yapmanıza olanak tanımaktadır. Ayrıca bu araç, aynı sektördeki rakip siteleri inceleyerek buna göre sizin de sitenizi nasıl geliştirebileceğinizi gösterir. Öte yandan sitenizin hitap ettiği sektörde en çok link verilen içerikleri de bu araçla keşfedebilirsiniz.

SEMRush

Bir diğer başarılı Google sıralama aracı da SEMRush’tır. Sıralamalarınızla ilgili detaylı bilgiye sahip olmak sitenizin performansını ölçmek açısından önemlidir. Aracın sunduğu en büyük özellik, farklı domainleri kıyaslamanıza izin vermesidir. Böylelikle rakip sitelerle sitenizi kıyaslayarak daha yüksek performans elde edebilirsiniz.

KWFinder

Özellikle de anahtar kelime bulmakta zorlanan kişiler için oldukça başarılı bir Google site analizi aracıdır. SEO’da çok yüksek rekabetli anahtar kelimelere yönelmek diğer sitelerle mücadele etmenizi zorlaştırır. Oysaki hem arama hacmi yüksek, hem de düşük rekabete sahip kelimeleri saptayarak başarıya ulaşabilirsiniz. Bu araç, bunu yapmanıza olanak tanır.

Moz

Bu aracı kullanmanızın en güzel yanı Google gibi arama motorlarının güncellemelerini sıkıca takip etmesi ve size bildirmesidir. Böylelikle güncellemeler sonucunda kaçıncı sıradayım diye bakıp durumu daha iyi analiz edebilirsiniz. Üstelik kullandığınız tarayıcıya ekleyebileceğiniz MozBar araç çubuğu sayesinde değerleri direkt olarak tarayıcı üzerinden de kontol edebilirsiniz.

SEO Analiz Raporu Ne İşe Yarar?

Herhangi bir markanın ve sitenin başarıya ulaşabilmesi için kullanıcı deneyiminin sürekli değerlendirilmesi gerekir. Ayrıca tüm sayfaların ve içerikleri arama motorları ile uyumluluğu irdelenmelidir. Tüm bu işlemler SEO analiz araçları kullanılarak yapılabilir. Yapılan analiz sonrasında oluşturulan raporlar arama motoru sıralamanızı yükseltmek için nasıl bir çalışma yapmanız gerektiğine dair fikir verir. Birçok ücretli ve ücretsiz sıra bulucu bulunmaktadır. Sitenizin ihtiyaçlarını karşılayabilecek, istediğiniz aralıklarla rapor sunabilecek bir araç seçmeniz daha iyi olabilir.

Bazı kişiler sadece SEO araçları kullanmanın yeterli olacağını düşünmektedir. Ancak siz ne kadar başarılı bir çalışma yürütürseniz yürütün, yeni güncellemeler ya da değişen kitleniz ile çalışmalarınız sonuçsuz kalabilir. Bunu görmenin ve anlamanın tek yolu çalışmalarınızın periyodik olarak SEO analiz raporu ile durumunu takip etmektir. Bu rapor sonucunda yaptığınız düzenlemelerin hedeflerinize ne denli cevap verdiğini görebilirsiniz. Dolayısıyla sonuç veren çalışmalarınızı geliştirerek devam ettirebilir, hedeflerinizle uyuşmayan çalışmaları da revize edebilirsiniz. Bu yüzden de raporlama ve düzenli olarak bu raporları inceleme çok önemlidir.

Google Site Analiz Aracı Google Search Console

Eğer hem kaliteli hem de popüler bir SEO analizi aracı arıyorsanız birçok kişinin aklına gelen ilk seçenek aynı olacaktır. Web sitenizin performansını ayrıntılı bir şekilde izleyebileceğiniz Google Search Console, hem rahat kullanım hem de etkili sonuç sunmaktadır. Bu aracı kullanarak sitenize trafiğin en çok hangi anahtar kelimelerden geldiğini görebilirsiniz. Bu sayede sizi başarıya ulaştıracak olan belli başlı kelimelere yönelmeniz daha rahat olacaktır. Ayrıca sitenize trafik çekmeyen kelimeler için de boşu boşuna uğraşmamış olursunuz.

Eskiden bu aracı kullananlar Google webmaster tools adıyla da hatırlayabilirler. Site sahiplerinin ücretsiz olarak yararlanabileceği araçla tüm analizlerinizi pratik bir şekilde yapabilirsiniz. Hangi aramalarla web sitenizin öne geçtiğini, backlinkleri ve sitenizin trafiğini daha iyi irdeleyebilirsiniz. Ayrıca sitede mevcut olan teknik sorunları da saptayabilirsiniz. Son olarak araç, Google Trends, Google Analytics ve Google Ads ile entegre çalıştığı için birçok konuda da veriminizi artırmış olurusnuz.

SEO Analiz Nasıl Yapılır?

Aslında SEO puanı üzerinde etkili olan birçok faktör bulunmaktadır. Arama motorlarında üst sıraları hedefleyen site sahipleri bu faktörlerin her birini de dikkate almak zorundadır. Örneğin sitedeki her bir içeriğin meta açıklaması alakalı bir şekilde düzenlenmelidir. Sayfaların URL yapısı içerik hakkında bilgi verici olmalıdır. İç bağlantılar kadar site dışı SEO çalışmaları ile de etki artırılmalıdır. Ayrıca kurumsal SEO yapılarak sitenin daha kullanıcı dostu bir hale getirilmesi önemlidir. Unutmamalısınız ki SEO sadece arama motorları için değil, temelde kullanıcılarınız için kritiktir. Bu yüzden de onların beklentilerine, geri dönüşlerine ve taleplerine cevap vermeniz gerekir.

Sitenizin gücüne güç katacak SEO PAKETLERİ ile sitenizi Google’da üst sıralara taşıyın.

[Total: 2 Average: 5]